Prawo w nauczaniu szkolnym​

WYDARZENIA I BADANIA

ZAPROSZENIE NA II FORUM DYSKUSYJNE „Prawo na maturze z WoS”

 

Stowarzyszenie WINGS ma zaszczyt zaprosić nauczycieli kształcących z przedmiotu wiedza o społeczeństwie do udziału w II Forum dyskusyjnym „Prawo na maturze z WoS”, które stanowi kontynuację zainicjowanych w 2023 r. corocznych spotkań nauczycieli edukujących w szkołach ponadpodstawowych w zakresie WoS.

 

Podczas Forum zostaną zaprezentowane główne założenia projektu „Prawo w nauczaniu szkolnym” oraz zasady rekrutacji do projektu. Spotkanie będzie stanowiło doskonałą okazję do wymiany spostrzeżeń i doświadczeń w zakresie realizacji zagadnień prawnych zawartych w podstawie programowej i wymaganiach egzaminacyjnych na egzaminie maturalnym z WoS. Podczas spotkania zaplanowano otwartą dyskusję i wykład ekspercki.

 

Forum dyskusyjne odbędzie się dnia 26 kwietnia 2024 r. godz. 13:00-16:00 w Hotelu Traugutta 3 w Białymstoku. 

 

Zachęcamy Państwa do zapoznania się z agendą spotkania. Serdecznie zapraszamy do udziału w wydarzeniu.

 

Zespół projektu:                                                                                                                                                                                          

dr  Wioleta Hryniewicka-Filipkowska

dr Kamila Bezubik

dr Magdalena Kun-Buczko

 

 

RELACJA z II-go FORUM DYSKUSYJNEGO „Prawo na maturze z WoS”

 

W dniu 26 kwietnia 2024 r.  w ramach projektu Prawo w nauczaniu szkolnym odbyło się II Forum Dyskusyjnym „Prawo na maturze z WoS”. Wydarzenie było objęte patronatem honorowym:  Podlaskiego Kuratora Oświaty, Prezydenta Miasta Białegostoku oraz Dziekana Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku. Reprezentantami powyższych instytucji byli Pan Krzysztof Henryk Ostrowski, starszy wizytator Kuratorium Oświaty w Białymstoku, Pani Monika Kondratowicz Zastępca Dyrektora Departamentu Edukacji Urzędu Miejskiego w Białymstoku oraz Pani prof. UwB, dr hab. Izabela Anna Kraśnicka, Prodziekan Wydziału Prawa ds. współpracy międzynarodowej i rozwoju a także Wiceprezes Stowarzyszenia WINGS.  Wśród zaproszonych gości pojawili się także Pan Stanisław Adam Doliwa, ekspert z Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej z Łomży oraz wicedyrektorzy i nauczyciele z liceów ogólnokształcących z województwa podlaskiego, w tym z:

  • III Liceum Ogólnokształcącego Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Białymstoku,
  • IV Liceum Ogólnokształcącego im. Cypriana Kamila Norwida w Białymstoku,
  • VII Liceum Ogólnokształcącego im. Nauczycieli Tajnego Nauczania  w Białymstoku,
  • VIII Liceum Ogólnokształcącego im. Króla Kazimierza Wielkiego w Białymstoku
  • X LO Liceum Ogólnokształcącego im. Wisławy Szymborskiej w Białymstoku
  • XI Liceum Ogólnokształcącego im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Białymstoku
  • XIII Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Konopnickiej w Białymstoku
  • XIV Liceum Ogólnokształcącego im. Ryszarda Kaczorowskiego w Białymstoku
  • I Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku
  • II Społecznego Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Pawła w Białymstoku
  • I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Kolnie
  • I Liceum Ogólnokształcącego LO im. Tadeusza Kościuszki w Łomży
  • III Liceum Ogólnokształcącego im. Żołnierzy Obwodu Łomżyńskiego AK w Łomży
  • I Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Konarskiego w Zambrowie

Jednym z celów spotkania była prezentacja założeń, celów i działań projektu Prawo w nauczaniu szkolnym, które zostały zaprezentowane przez dr Magdalenę Kun-Buczko. Z kolei dr Kamila Bezubik moderowała dyskusję, która była poświęcona poszczególnym działaniom projektu oraz potrzebom i oczekiwaniom nauczycieli w ramach projektu. Uczestnicy spotkania dyskutowali również o przyszłych zmianach w ramach przedmiotu wiedza o społeczeństwie oraz o barierach związanych z realizacją podstawy programowej. Podczas forum odbył się także wykład prof. UwB, dr. hab. Wojciecha Filipkowskiego na temat „Nowoczesnych technologii w edukacji.  Jak skutecznie i  efektywnie uczyć wiedzy o społeczeństwie”. Zachęcamy do zapoznania się z materiałem edukacyjnym z wykładu.  Forum było inspirującą dyskusją, z której wnioski z pewnością pomogą efektywniej  realizować poszczególne działania projektu.

 

Do pobrania: „Nowoczesne technologie w edukacji.  Jak skutecznie i  efektywnie uczyć wiedzy o społeczeństwie”.

 

REKRUTACJA DO PROJEKTU PRAWO W NAUCZANIU SZKOLNYM

 

W dniach 8 – 10 maja 2024 r. odbędzie się rekrutacja do projektu „Prawo w nauczaniu szkolnym”. Serdecznie zapraszamy do udziału w projekcie nauczycieli ze szkół ponadpodstawowych z województwa podlaskiego kształcących z przedmiotu wiedza o społeczeństwie  i/lub historia i teraźniejszość. Aby wziąć udział w rekrutacji należy zapoznać się z Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie oraz wypełnić wskazane w regulaminie dokumenty i przesłać je na adres e-mail: prawo.wos2024@gmail.com w terminie 8-10 maja 2024 r.

 

Dokumenty:

 

WYNIKI REKRUTACJI DO PROJEKTU

 

Uprzejmie informujemy, że dnia 23.05.2024 r. zakończony został etap rekrutacji do projektu „Prawo w nauczaniu szkolnym”. Poniżej przedstawimy listę szkół z których nauczyciele zakwalifikowali się do udziału w projekcie. Informacja o zakwalifikowaniu się do projektu została przekazana zgłaszającym się indywidualnie drogą elektroniczną. 

 

Wyniki rekrutacji:

 

  • I Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Białymstoku
  • III Liceum Ogólnokształcące im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Białymstoku
  • IV Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida w Białymstoku
  • V Liceum Ogólnokształcące im. Jana III Sobieskiego w Białymstoku 
  • VII Liceum Ogólnokształcące im. Nauczycieli Tajnego Nauczania  w Białymstoku
  • X LO Liceum Ogólnokształcące im. Wisławy Szymborskiej w Białymstoku  
  • XI Liceum Ogólnokształcące im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Białymstoku 
  • XIII Liceum Ogólnokształcące im. Marii Konopnickiej w Białymstoku 
  • XIV Liceum Ogólnokształcące im. Ryszarda Kaczorowskiego w Białymstoku 
  • I Społeczne Liceum Ogólnokształcące w Białymstoku
  • II Społeczne Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła w Białymstoku  
  • I Liceum Ogólnokształcące im.  Adama Mickiewicza w Kolnie
  • I Liceum Ogólnokształcące  im. Tadeusza Kościuszki w Łomży  
  • III Liceum Ogólnokształcące im. Żołnierzy Obwodu Łomżyńskiego AK w Łomży  
  • I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Konarskiego w Zambrowie 
  • Zespół Szkół Handlowo – Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika w Białymstoku 
  • Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Katolickich im. Matki Bożej Miłosierdzia
  • Liceum Infotech w Białymstoku
  • Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół nr 2 w Suwałkach 
  • Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Sokółce 

 

Dziękujemy za przesłane zgłoszenia oraz chęć udziału w projekcie. 

Liczymy na owocną współpracę i wspólne osiągnięcie założonych celów.

Zespół projektu „Prawo w nauczaniu szkolnym”

 

Opracowanie nowych narzędzi edukacyjnych dla skutecznego kształcenia z przedmiotu wiedza o społeczeństwie (WoS)

 

W ramach projektu „Prawo w nauczaniu szkolnym” (NdS-II/SN/0131/2023/01) na przełomie maja/czerwca 2024 r. przeprowadzono badanie ankietowe wśród nauczycieli przedmiotu wiedza o społeczeństwie, mające na celu zidentyfikowanie barier i potrzeb związanych z wdrażaniem zmian w podstawie programowej oraz wymogach egzaminacyjnych.

Wyniki tego badania pozwoliły na wyselekcjonowanie kluczowych treści, które będą stanowić podstawę nowo przygotowywanych materiałów edukacyjnych. Planowana publikacja, w formie skryptu, ma za zadanie ułatwić nauczycielom przygotowanie się do lekcji poprzez dostarczenie niezbędnych informacji oraz gotowych scenariuszy zajęć.

Badanie ankietowe, które przeprowadzono w ramach projektu, miało na celu głęboką analizę trudności, z jakimi borykają się nauczyciele podczas nauczania przedmiotu wiedza o społeczeństwie. W szczególności skupiono się na:

  • Barierach w implementacji nowych wymogów egzaminacyjnych.
  • Potrzebach związanych z dostosowaniem treści edukacyjnych do nowej podstawy programowej.
  • Preferencjach dotyczących formy i treści materiałów dydaktycznych.

Ankieta ujawniła, że nauczyciele często napotykają na problemy związane z brakującymi lub niejasnymi materiałami edukacyjnymi, co utrudnia skuteczne nauczanie kluczowych zagadnień. W odpowiedzi na te wyzwania, zidentyfikowano szereg tematów, które powinny zostać szczegółowo opracowane w przygotowywanym skrypcie. Skrypt, który zostanie opracowany w ramach projektu, będzie obejmował szeroki wachlarz zagadnień prawnych. Każdy z tematów zostanie przygotowany w sposób przystępny, z uwzględnieniem praktycznych przykładów i orzecznictwa. Poniżej przedstawiono listę wybranych tematów, które znajdą się w skrypcie:      

  • instytucje prawne prawa rzeczowego w Rzeczypospolitej Polskiej (współwłasność łączna i ułamkowa; ruchomość i nieruchomość; użytkowanie wieczyste, użytkowanie, posiadanie, służebność, zastaw, hipoteka)
  • instytucje prawne prawa spadkowego w Rzeczypospolitej Polskiej (spadkobierca; formy testamentu; przyjęcie i odrzucenie spadku)
  • instytucje prawne prawa zobowiązaniowego w Rzeczypospolitej Polskiej (wierzytelność, dług; wykonanie zobowiązań i skutki ich niewykonania; odpowiedzialność kontraktowa i deliktowa)
  • przykłady przestępstw ściganych z oskarżenia publicznego i prywatnego w Rzeczypospolitej Polskiej; wyjaśnia rolę prokuratora i oskarżyciela posiłkowego; pisze akt oskarżenia prywatnego
  • cele i główne działania inicjatyw międzynarodowych G7/8 i G20 oraz Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju
  • działalność Unii Europejskiej w sferze polityki zagranicznej oraz bezpieczeństwa i obrony; przedstawia pozycję i zadania Wysokiego Przedstawiciela Unii Europejskiej ds. Zagranicznych i Polityki Bezpieczeństwa; rozważa kwestię globalnej roli Unii Europejskiej
  • status prawny stowarzyszeń, fundacji i organizacji pożytku publicznego w Rzeczypospolitej Polskiej; przedstawia tryb rejestracji tych organizacji
  • argumenty na rzecz większościowego, proporcjonalnego i mieszanego systemu wyborczego; przedstawia rozwiązania prawne w systemie proporcjonalnym sprzyjające personalizacji wyborów i stabilności rządu
  • typy systemów wyborczych i analizuje ich wpływ na systemy partyjne; porównuje systemy wyborcze obowiązujące w wyborach w Rzeczypospolitej Polskiej
  • analizuje sposób wyboru i charakteryzuje formę (jednoosobowa lub kolegialna) głowy państwa we współczesnych republikach; odróżnia prerogatywy Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej od innych jego uprawnień
  • systemy polityczne oparte na współpracy legislatywy i egzekutywy – parlamentarno-gabinetowy (na przykładzie Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej) i kanclerski (na przykładzie Republiki Federalnej Niemiec); wykazuje, że elementy tych systemów obowiązują w Rzeczypospolitej Polskiej
  • mechanizmy wyłaniania rządu i jego odpowiedzialności politycznej na przykładzie Republiki Federalnej Niemiec i Federacji Rosyjskiej; porównuje te mechanizmy z obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej
  • systemy polityczne z zachwianym podziałem władzy – parlamentarno-komitetowy/rządy konwentu (na przykładzie Konfederacji Szwajcarii) i superprezydencki (na przykładzie Federacji Rosyjskiej); przedstawia instytucjonalne warunki funkcjonowania demokracji w takich systemach
  • systemy ze szczególną rolą prezydenta – klasyczny prezydencki (na przykładzie Stanów Zjednoczonych Ameryki) i semiprezydencki/parlamentarno-prezydencki (na przykładzie Republiki Francuskiej); wykazuje, że elementy drugiego z tych systemów obowiązują w Rzeczypospolitej Polskiej
  • pojęcie „finansów publicznych”; przedstawia modele polityki gospodarczej państwa; wyjaśnia pojęcie i przedstawia rodzaje polityk publicznych
  • źródła dochodów budżetu centralnego i kierunki wydatków budżetowych w Rzeczypospolitej Polskiej
  • zasady hierarchiczności, spójności i zupełności w systemie prawnym oraz pojęcie luki prawnej; rozpoznaje rodzaje prawa (międzynarodowe, krajowe, miejscowe; prywatne, publiczne; materialne, formalne; cywilne, karne, administracyjne; pisane, niepisane)
  • obowiązujące w Rzeczypospolitej Polskiej akty prawne niebędące źródłami prawa i wyjaśnia ich specyfikę
  • zależności między prawem unijnym i krajowym; przedstawia formy prawa wtórnego Unii Europejskiej i ich miejsce w porządku prawnym Rzeczypospolitej Polskiej
  • system ochrony praw człowieka Organizacji Narodów Zjednoczonych; wykazuje różnice w ochronie praw na podstawie przepisów Międzynarodowego paktu praw obywatelskich i politycznych oraz Międzynarodowego paktu praw socjalnych, gospodarczych i kulturalnych
  • system ochrony praw człowieka Unii Europejskiej (Karta praw podstawowych, działania Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich) oraz Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie

Opracowanie skryptu z dopasowanymi do niego scenariuszami lekcji ma na celu ułatwienie nauczycielom WoS efektywne i angażujące nauczanie. Skrypt będzie zawierał zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty wybranych tematów, umożliwiając nauczycielom przygotowanie się do prowadzenia lekcji w sposób, który jest nie tylko zgodny z nowymi wymogami programowymi, ale także atrakcyjny dla uczniów.

Działanie to  stanowi istotny krok naprzód w kierunku modernizacji edukacji w zakresie wiedzy o społeczeństwie, dostosowując ją do zmieniających się potrzeb i oczekiwań zarówno nauczycieli, jak i uczniów.



Zmiana podstawy programowej z przedmiotu wiedza o społeczeństwie

 

Od 1 września 2024 roku wejdzie w życie nowa podstawa programowa z przedmiotu wiedza o społeczeństwie dla szkół ponadpodstawowych, w tym liceów ogólnokształcących i techników.
Proces opracowywania zmian w podstawie programowej objął szerokie konsultacje publiczne, które trwały od 24 kwietnia do 13 maja 2024 roku. Wyniki konsultacji oraz zgłoszone uwagi zostały uwzględnione i omówione w raportach dostępnych na stronie ministerstwa.
Przed rozpoczęciem konsultacji publicznych, w dniach od 12 do 21 lutego 2024 roku, odbyły się pre-konsultacje. Eksperckie i robocze wersje projektów zmian były udostępnione publicznie, a zainteresowane osoby mogły przesyłać swoje uwagi za pośrednictwem formularza internetowego w okresie od 12 do 19 lutego. W dniach 19-21 lutego 2024 roku miała miejsce seria spotkań online z udziałem przedstawicieli grup nauczycieli, dyrektorów szkół oraz organizacji pozarządowych z obszaru edukacji.
Od września 2025 roku planowane jest wprowadzenie nowego przedmiotu edukacja obywatelska, który zastąpi dotychczasowy przedmiot historia i teraźniejszość.
Szczegóły reformy dostępne są na stronie Internetowej Ministerstwa:
https://www.gov.pl/web/edukacja/uszczuplone-podstawy-programowe–rozporzadzenia-podpisane

Rozpoczęły się prace nad przygotowaniem skryptu ze scenariuszami lekcji

 

Dnia 1 lipca 2024 r. w ramach projektu „Prawo w nauczaniu szkolnym” (NdS-II/SN/0131/2023/01) odbyło się spotkanie zespołu projektu z udziałem ekspertów z różnych dziedzin prawa, wykładowców Wydziału Prawa UwB. Celem spotkania było omówienie przygotowań do opracowania skryptu i scenariuszy lekcji, które będą służyły nauczycielom szkół średnich w prowadzeniu zajęć z przedmiotu wiedza o społeczeństwie. Prace nad skryptem potrwają do 30 września 2024 r.

Planowana publikacja ma na celu opracowanie tematów z zakresu zagadnień prawnych, które zostały wyłonione na podstawie badania ankietowego przeprowadzonego wśród nauczycieli. Tematy te będą stanowić ważny element programów edukacyjnych. Mają one za zadanie pomóc nauczycielom w przygotowaniu zajęć oraz poszerzyć wiedzę uczniów z poszczególnych dziedzin prawa.

Podczas spotkania przedstawiono szczegółową koncepcję projektu, w tym jego poszczególne działania oraz wypracowaną przez zespół koncepcję skryptu i scenariuszy lekcji. Dyskusja koncentrowała się na metodach efektywnego przekazywania wiedzy oraz na praktycznych aspektach wykorzystania materiałów edukacyjnych w szkołach.

Spotkanie zespołu projektu z ekspertami jest ważnym krokiem w kierunku wzmocnienia edukacji prawnej w szkołach średnich. Dzięki ich zaangażowaniu oraz współpracy z nauczycielami, powstanie wartościowa publikacja, która pomoże lepiej przygotować uczniów do egzaminu maturalnego, zwiększając ich zrozumienie zagadnień prawnych i umiejętności analizy problemów społecznych.


Image 1 of 1

Z okazji Dnia Edukacji Narodowej składamy najserdeczniejsze życzenia wszystkim Nauczycielom, Wykładowcom oraz Pracownikom Oświaty!

 

Wasze codzienne zaangażowanie, pasja oraz poświęcenie są bezcenne w kształtowaniu młodych umysłów i serc. To dzięki Wam uczniowie i studenci mogą odkrywać swoje talenty, poszerzać horyzonty i zdobywać wiedzę, która stanowi fundament ich przyszłości.
W tym wyjątkowym dniu życzymy Wam satysfakcji z wykonywanej pracy, dumy z osiągnięć Waszych wychowanków oraz siły i zdrowia, aby z radością realizować kolejne wyzwania zawodowe. Niech każdy dzień przynosi Wam uśmiech, wdzięczność oraz poczucie, że Wasza praca naprawdę ma ogromne znaczenie.

 

Dziękujemy za Wasz trud i poświęcenie!

Serdecznie zapraszamy na pierwsze warsztaty w ramach projektu „Prawo w nauczaniu szkolnym”, które odbędą się już 26 października (sobota) w godzinach 10:00-13:30 w sali 314 na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Białymstoku, ul. Mickiewicza 1.

Warsztaty poprowadzi mgr Łukasz Presnarowicz, a ich celem jest przybliżenie praktycznych aspektów prawa karnego, w sposób dostosowany do potrzeb i zainteresowań uczestników. Program obejmuje:

  • Przykłady przestępstw ściganych z oskarżenia publicznego i prywatnego w Polsce,
  • Omówienie roli prokuratora oraz oskarżyciela posiłkowego,
  • Warsztat z pisania aktu oskarżenia prywatnego,
  • Analizę podstawowych instytucji prawa karnego,
  • Omówienie różnic między wykroczeniem a przestępstwem, występkiem a zbrodnią,
  • Zasady odpowiedzialności karnej, w tym wyłączenie odpowiedzialności karnej, zasada domniemania niewinności, prawo do obrony oraz relacje między winą a karą.

Tematy warsztatów zostały wybrane na podstawie Państwa preferencji wskazanych w badaniu ankietowym, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby uczestników. Warsztaty są świetną okazją do zgłębienia wiedzy i praktycznego poznania zagadnień związanych z prawem karnym.

Zapraszamy do udziału!

📅 Informujemy również, że kolejne warsztaty w ramach projektu odbędą się

16 listopada 2024 r.

Do zobaczenia na warsztatach!

Serdecznie zapraszamy również do odwiedzania mediów społecznościowych poświęconych projektowi: https://www.facebook.com/profile.php?id=61558119989248

Zaproszenie na warsztaty z praktycznych aspektów prawa cywilnego

Serdecznie zapraszamy uczestników projektu „Prawo w nauczaniu szkolnym” na kolejne spotkanie warsztatowe, które odbędzie się 16 listopada (sobota), w godz. 10:00-13:30 w sali 314 na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Białymstoku, ul. Mickiewicza 1.


Tematyka warsztatów:


Warsztaty poprowadzi mgr Sylwia Łazuk-Baranowska, która wprowadzi uczestników w praktyczne aspekty prawa cywilnego. Program spotkania obejmuje m.in.:

  • Omówienie wzorów umów zlecenia i umów o dzieło – kluczowe elementy tych umów oraz aspekty korzystne dla zleceniobiorcy i autora dzieła.
  • Omówienie wzorów umów najmu lokalu – najważniejsze zapisy oraz elementy korzystne zarówno dla wynajmującego, jak i najemcy.

Warsztaty z prawa cywilnego na Wydziale Prawa UwB – 16 listopada 2024 r.

16 listopada na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Białymstoku odbyły się warsztaty w ramach projektu „Prawo w nauczaniu szkolnym”, prowadzone przez mgr Sylwię Łazuk-Baranowską. Zajęcia były poświęcone praktycznym aspektom prawa cywilnego, ze szczególnym uwzględnieniem umów cywilnoprawnych i najmu lokali.

 

Omówione zagadnienia:

Umowy zlecenia – elastyczna forma współpracy stosowana przy świadczeniu usług, w której zleceniobiorca zobowiązuje się do wykonania określonych czynności na rzecz zleceniodawcy. Uczestnicy warsztatów zapoznali się z kluczowymi elementami takich umów, w tym:

  • określeniem przedmiotu zlecenia,
  • wynagrodzeniem,
  • możliwością wypowiedzenia umowy przez każdą ze stron.

Umowy o dzieło – rodzaj umowy, w której wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia konkretnego rezultatu, na przykład stworzenia projektu, utworu lub wykonania remontu. Omawiano:

  • różnice między umową o dzieło a umową zlecenia,
  • odpowiedzialność za wady dzieła,
  • sposoby określania wynagrodzenia w zależności od efektu końcowego.

Umowy najmu lokalu – istotne zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Warsztaty koncentrowały się na najważniejszych zapisach w umowach najmu, takich jak:

  • prawa i obowiązki najemcy oraz wynajmującego,
  • zasady kaucji zabezpieczającej,
  • okres trwania umowy i jej wypowiedzenie.

Warsztaty były świetną okazją do poszerzenia wiedzy z zakresu prawa cywilnego, szczególnie w kontekście codziennych wyzwań i relacji prawnych.

Serdecznie zapraszamy do udziału w kolejnych wydarzeniach organizowanych w ramach projektu „Prawo w nauczaniu szkolnym” oraz do śledzenia naszych działań na stronie internetowej i Facebooku!



kontakt

Biuro Projektu “Prawo w nauczaniu szkolnym”

ul. Mickiewicza 1

15-213 Białystok

prawo.wos2024@gmail.com

Znajdź nas
Projekt finansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu "Nauka dla Społeczeństwa II"

Copyright © 2023 WINGS

Proudly delivered by OceanWP​